Sunday, November 7, 2010

Dunia yang semakin tua dan hancur

Sejak kebelakangan ini, banyak hal yang berlaku di mana-mana. Banyak hal yang terjadi membuatkan aku berfikir banyak... Dunia ini sudah tua dan ada berbagai bencana di sana sini. Aku tetap bersyukur menjadi rakyat dan di lahirkan di Negara Brunei Darussalam yang bebas dari bencana alam seperti yang di alami oleh negara jiran. Kalau pun bencana, selalunya cuma banjir kilat aja. Meskipun demikian, saya turut bersedih dan prihatin dengan setiap nyawa yang terkorban dalam bencana alam ini. Keluarga, teman dan saudara ada yang mati terkorban... aku dapat bayangkan ... Tekanan hidup bagi warga desa dan penduduk setempat di sana yang mengalami bencana alam pasti meningkat dan rasa kesakitan... rasa kehilangan.... rasa putus asa yang tidak dapat aku selami...Kelaparan.... sakit penyakit juga pasti meningkat.

Dulu, seluruh dunia di gemparkan dengan Tsunami yang di Aceh.. terus, Gempa Bumi di Padang sehingga aku mendengar dari teman ku berkata, ada acara pernikahan di Padang dan kedua pengantin nya di timbus oleh tanah.

Sekarang ini, aku turut berdoa dan simpati dengan apa yang terjadi baru-2 ini dan saya juga rajin mengikuti news....

Berita 6 November 2010

Merapi di Yogyakarta terbaru ini 2010:

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...