Friday, December 31, 2010

Selamat Tinggal 2010

Malam ini, ramai yang berjalan dan pasti mempunyai acara sendiri... ada yang berkumpul bersama keluarga, jalan bersama orang yang di kasihi malah ada yang sendirian terutama mereka yang jauh dari keluarga kerana merantau mencari wang demi untuk meneruskan hidup. Bagi diriku pula, malam ini, saya sendirian dalam bilik mendengar radio Sangkakala Surabaya dari Internet radio. Mendengar Khotbah dan nasihat-2 yang berguna dan saya rasa di berkati lewat khotbah tadi...

Satu jam lebih lagi Tahun 2010 akan berlalu... dan akan mulai Tahun 2011... banyak hal yang membuat saya merenung kembali terutama Kasih, anugerah dan pertolongan Tuhan atas hidupku... Tanpa Tuhan, saya tidak mungkin ada sampai saat ini. Bila mengingat balik semua pertolongan-Nya dan kebaikan-Nya sempat membuat saya menitiskan airmata. Saya di sembuhkan dengan percuma-cuma dan semua ongkos perubatan gratis di tanggung oleh Kerajaan Brunei.  Malah saya dan Emak di beri Elaun selama saya berada di Singapura...

Tahun 2009.. merupakan Tahun yang menyakitkan buat saya kerana banyak hal yang terjadi di dalam hidupku... terlalu banyak dan terlalu  besar perubahan yang terjadi yang tidak dapat saya tuliskan satu persatu... Masalah di Tahun 2009, semua dari segi kehidupan.. dari Kerjaya, Kesihatan, Pengkhianatan yang saya alami dari orang di sekelilingku dan orang yang ku kasihi.... Tahun 2010... merupakan Tahun PEMULIHAN buat kehidupan saya. Saya menjadi lebih dewasa dan belajar banyak hal... dan mematangkan fikiran ku... dan meneruskan masa depan ku...

Saya menunggu detik 12 tengah malam di mana saya akan berdoa dan mengambil waktu bersekutu dengan Dia dan bersyukur atas Nafas dan hidup yang telah di berikan sehingga hari ini... dan menyerahkan masa depan ku seterusnya kepada-Nya.  Biarlah kehendakNya yang terjadi atas hidupku... Walaupun sebelum ini, saya mengalami sakit Kanker, saya tetap bersyukur kerana saya yakin cobaan itu tidak akan sia-sia dan pasti ada hikmah dan alasan yang saya belum tau...

Akhir kata dari saya di saat-saat akhir Tahun 2010... Hidupku ku serahkan pada Tuhan biar aku mendengar suaraNya bukan mendengar suara dan sentiasa memenuhi keinginan manusia...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...